SoccerGamers
FIFA & Pro Evolution Soccer

MENÜ

Nagyon sok információt megtalálsz a YT csatornámon videó formájában !

 

FIFA 13 Légy te is játékvezető (pletyka)

Azt hiszem erről a hírről nem kell sokat írni, minden kiderül a nevéből. A játékmód hasonló lesz az eddigi módokhoz
(pl. légy profi, légy kapus), itt is választhatunk hogy a saját magunk által kreált bíróval akarunk játszani vagy egy igazi, valós személlyel.


FIFA 13 Skills mód

Elsőnek nézzük, hogy mennyiben változik a gyakorló mód a játékban. Az új fizikai motor lehetőségeit teljes mértékben beépítették az új gyakorló módba, ami jóval több lehetőséget ajánl fel, mint a meccsek előtti gyakorlás. Az új módban lépésről-lépésre megtudhatjuk a FIFA játék alapjait, illetve olyan dolgokat is, amiket lehet hogy egyáltalán nem is használunk, mivel nem tudtuk, hogy lehet ilyet csinálni. 8 nagy szekcióban 32 mini játék teljesítése közben acélozhatjuk a FIFA játékos tudásunkat. A legfőbb szekciók: tizenegyesek, földön passzolás, emelt passzok, cselezés, kapura lövések, további lövések, beívelések, szabadrúgások. Ezek teljesítése arany, ezüst és bronz szinten lehetséges. Mindenféle feladatot teljesíthetünk, fix helyről kapura lövés, szlalomozás, tengó..

A különböző kihívások a meccsek előtt random módon jelennek meg, de természetesen egy külön menüpontból is elérhetőek lesznek. A kihívások teljesítése természetesen egyre nehezebb lesz. A gyakorlás végcélja a legendás szint elérése, amely alakulását természetesen a barátok is folyamatosan figyelemmel kísérhetik online. (Erről a módról találhattok képeket a képgalériában.)

(forrás: fifahungary.hu)

 

FIFA 13 Karrier mód

Az első nagyobb változtatás a nemzetközi menedzser rész fejlődése. Jó hír, hogy a jól teljesítő klubcsapatok vezetőiként, most már felajánlja a játék a szövetségi kapitányságot is. Amennyiben természetesen rosszabbul teljesítünk, akkor gyengébb képességű válogatottakat irányíthatunk. A nemzetiségünk és az éppen aktuális bajnokság is befolyásolni fogja, hogy melyik válogatott irányítására kapunk felkérést. A sajtóhírekből, illetve a pletykákból értesülhetünk róla a konkrét ajánlat előtt, hogy kitől kapunk lehetőséget. A szövetségi kapitányi és klubcsapat feladatok egymással párhuzamosan mennek, e-miatt mindkettőre figyelnünk kell. A szövetségi kapitányi feladatok egy külön karrier mód részben (HUB) kapnak helyet.

A másik nagy újdonság, hogy a párhuzamosan zajló meccsekről folyamatosan két kommentár tájékoztat(Alan Mcinally és Geoff Shreeves). A kommentár a gólokról, piros lapokról és tizenegyesekről is jelez nekünk. A meccsek kezdése előtt beállíthatjuk, hogy melyik párhuzamos meccsről szeretnénk információkat kapni.

A Be a Player módban is kapunk új lehetőségeket. A menedzser a szezon elején célokat tűzhet ki nekünk, de ha elégedetlenek vagyunk például a játékidőnkkel, akkor kölcsönadásunkat is kérhetjük. A karrierünk végén automatikusan felajánlja a csapatunk menedzseri teendőit a játék.

A karrier mód kezelőfelületén folyamatosan kapjuk az elmúlt forduló eseményeiről az audio tájékoztatást. A Jobs board menüpontban folyamatosan láthatjuk a nyitott menedzseri pozíciókat, így szezon közben is klubot válthatunk.

Az átigazolási rész is megváltozik. Most már játékost és készpénzt is ajánlhatunk a CPU-nak. Ha kölcsönadunk egy játékost, akkor meghatározhatjuk az átigazolási díj összegét, amennyiben lejár a kölcsönadás ideje. Ha a CPU-tól ajánlatot kapunk lehetőségünk lesz ellenajánlatot tenni más feltételekkel. A szerződések felajánlásakor a játékos szerepét is ki kell választanunk, ez befolyásolni fogja, hogy aláír-e hozzánk. A hírekből egyből tudunk majd ajánlatot tenni a játékosoknak.

Egy teljesen új Sky Sport-os rendkívüli hírek design-t is kapunk. Az EASFC katalógusban megvásárolhatjuk a karrier mód játékosunk küllemének változtathatóságát.

(forrás: fifahungary.hu)

 

FIFA 13 PC és Karrier mód hírek:

Az angol közösség tagjait meghívta magához az EA Sports Vancouverbe, ahol kipróbálhatták a játékot és megosztották élményeiket.

Először lássuk, hogy a PC-s verzióval kapcsolatban milyen tapasztalatokat szereztek. Az első érdekes újdonság, hogy a játék három monitoron is fut. Az angol srácok szerint iszonyatosan jól nézett ki a három képernyőn a setup, de persze a meccs is, ha például tizenegyest lősz, akkor a két szélső monitoron a nem aktív kapus és a bíró is látható. A fejlesztők egyelőre optimalizálják a játékot a két monitoros felhasználásra és természetesen a gyengébb teljesítményű gépekre is. A mostani állás szerint a teljes játékban nem csak a demoban lesz ablakos futtatás, amit tavaly a lefagyások miatt végül is a teljes verzióból kivettek. 

A játék teljesen megegyezik továbbra is a konzolos változatokkal, így a FIFA Ultimate Team is elérhető lesz. Szinte semmilyen különbség nem volt érzékelhető a PC és Xbox360 változat között, persze ez annak is köszönhető volt, hogy vezeték nélküli Xbox360 kontrollerel próbálták. A PC-s változat továbbra is támogatni fogja a billentyűzetes és egeres irányítást is. Lesznek újdonságok is az offline módban, például meccs közben egérrel kijelölhetjük, hogy a játékosunk melyik ellenfélen védekezzen, de az egérrel futásvonalakat is berajzolhatunk a játékba. 

Most nézzük, hogy a karrier mód milyen benyomást tett az angol srácokra. Azt jobbára mindannyian tudjuk, hogy a karrier módot nagyon sokan szeretik, de az EA Sports az utóbbi időben mostohagyerekként kezelte. Ez mostanra sokat változott. A tesztelőknek egy fél szezont sikerült lejátszani konzolon és kipróbálni a tegnap említett újdonságokat. A kiválasztott csapat a Chelsea volt. Az első szembetűnő változás a játékos menedzsermód elhagyása volt. A másik újdonság, hogy a menedzser setupban lehetőségünk van arcot és test típust választani, majd azt az összeget határozhatjuk meg, ami a játékos mozgások után százalékosan elköthető lesz. 

A menedzser kezelőfelület teljesen új, de nagyon barátságos arculatot kapott, rengeteg segítő szöveggel. A szezon elején első dolgunk az átigazolási piac lesz, ahol új játékosokat szerezhetünk, de természetesen el is adhatunk. A srácok eladásra kínálták Terry-t és csatárokat szerettek volna szerezni. Csatárnak 32 millióért leigazolták Falcaot.

A játékos vásárlásoknál és a csereügyleteknél segítséget kapunk a Chief Executive-tól, aki körvonalazza nekünk, hogy milyen ajánlatot tegyünk egy sikeres ügylet létrehozásához. Tehát olyan játékos esetében, akinek 15 millió a piaci értéke, lehet, hogy azt fogja javasolni, hogy 17-18 milliót ajánlj. A sikeres ajánlat érdekében azt is meg kell adnunk a játékosnak, hogy milyen szerepet szánunk neki a csapatunkban, természetesen akkor van a legnagyobb esélyünk, ha kulcsszerepet szánunk neki. Menedzserként a szezon közben is láthatjuk a játékos piacon kölcsönadásra kínált játékosokat, de mi is rakhatunk ide a csapatunkból, meghatározva azt, hogy milyen hosszan szeretnénk őket kölcsön adni. 

A szezon eleji felkészülési meccsek megmaradnak, újdonság, hogy a szimulált meccsek esetében is lehetnek majd tizenegyesek. A játékosok hétről-hétre jelzik elégedettségüket, mennyi játékidőt kapnak, de azt is, ha pihenni szeretnének. A meccs végi visszatekintések sokkal részletesebbek és relevánsabbak lesznek. A hírekből közvetlenül a játékos adatlapjára juthatunk, agy nem kell külön manuálisan keresgetnünk. A játékos megfigyelés rendszere változatlan maradt. A szezon megkezdése után az első meccseknél szembetűnő újdonság, a párhuzamosan futó meccsek eseményeiről futó hírek opció, ahol beállíthatjuk, hogy melyik meccsről szeretnénk infókat. A tesztelők szerint ez a rész még enyhén bugos volt, mert az Arsenal harmadik góljáról szóltak, de az első kettőről nem. Ugyanez a kommentár előre jelzi majd előre a CPU cseréit is. 

A meccsek előtt rengeteg új kameraállást nézhetünk meg, ami sokkal jobb hangulatot hoz. A közönség jobban követi a játék eseményeit is, a trófea ünnepekről nincsen információ. A  visszajelzésekben folyamatosan kapjuk a negatív és a pozitív reakciókat egy csere vagy egy játékos igazolás kapcsán, főleg ha az alul teljesít. 

A Job offer képernyőn tekinthetjük meg a más csapatoknál lévő menedzseri ajánlatokat, de a szövetségi kapitányi pozíciókat is. A szövetségi kapitányi pozíció nagyon kellemesen kezelhető, a válogatott keretet egy héttel a barátságos meccsek, illetve a tornák előtt kijelölhetjük. 

Játékos karrierben óriási változások nem történtek. A szezon elején meg kell határoznunk a céljainkat, például maradjak a kezdő tizenegyben, a meccsek előtt automatikusan kapjuk a követendő célokat, hány passzt kell adni például. Az mindenképpen nagyobb változás, hogy 65 VP-vel nem lesz többé esélyünk Messit kiszorítani a Barca kezdő tizenegyéből, de jó esélyünk van rá, hogy kölcsönadjanak.
(forrás: fifahungary.hu)

 

FIFA 13 Első érintéses irányítás

 

A FIFA 12-nél szinte minden esetben tökéletes a labdaátvétel, ami az igazi foci esetében korántsem sincsen így. A fejlesztők igyekeztek ezt megváltoztatni a FIFA 13-ban az új első érintéses irányítás fejlesztésével.

A FIFA 13-ban a labdaátvétel minőségét egy összefüggés alapú rendszer határozza meg, amely a számításokat a passzolás sebességéből, a passz fajtájából, a labda magasságából, a védekezés szorosságából, a testhelyzetből, a játékos mozgásából, a játékos képességeiből valamint az időjárásból szedi össze. Most már valóságnak megfelelően el lesz választva a labda és a játékos mozgása, elfelejthetjük, hogy a labda hozzá van ragasztva a játékos lábához.

Az első érintéses irányítás kifejlesztésének a célja az volt, hogy minél több csata legyen a labdabirtoklásért, lehetővé téve a védőknek, hogy közbelépjenek egy nehezebb átvétel esetében.

Ezentúl a gyenge átadások labdavesztéssel járnak majd. Az első érintéses irányítás vizuálisan is jól látható lesz, mert a labda el tud pattanni a játékostól, ami egy következő passzt sokkal nehezebbé tesz majd, de a labda birtoklása is sokkal nehezebbé válik.

Az első érintéses irányítás valódi kockázatot jelent majd a játékban nehezebb helyzetek esetében. A védőnek, mint az igazi foci esetében döntenie kell, hogy szereljen vagy pedig testtel feltartsa a támadót.

Abban az esetben, ha sprintelünk és egy nehezen átvehető labdát kapunk veszíteni fogunk a sebességünkből. Néhány esetben egy nagyon nehezen átvehető labda még jól is jöhet, hiszen úgy is pattanhat tőlünk a labda, hogy a védő kárára váljon.

A passzolás kivitelezésében is változás lesz., mert a passzokat automatikusan megemeli az AI, ha egy védő a lesz az útban. Az első érintéses irányítás lehetővé tette az EA-nek, hogy a passz sebességét szélesebb sávban tudja változtatni. A védekezés animációja is erőteljesen változni fog az új rendszer miatt.

(forrás: fifahungary.hu)

 

FIFA 13 Taktikus szabadrúgás

 

A szabadrúgás az utóbbi pár évben eléggé elhanyagolt volt, de most a FIFA 13 Taktikus szabadrúgás funkciójával nagy fejlesztést ígérnek ezen a téren is.

Lássuk tehát, hogy milyen új dolgokat ígérnek a taktikus szabadrúgás keretében. 

Támadó opciók: 

- Mostantól több mint három játékost állíthatsz a labda köré a szabadrúgásnál. 
- Bármelyik játékos ezek közül képes lesz beijesztésre, majd ezt követően gond nélkül passzolhatunk is neki.  
- Lehetőségünk lesz saját figura alkalmazására a rögzített szabadrúgástól kezdve a csapattársak mindenféle átfutásáig. 
- Új lövés animációk kerülnek a játékba 
-  Új gólöröm animációk kerülnek a játékba 

Védekező opciók: 

A mindenféle cselek elleni védekezés miatt, a védőfal mozgását is át kellett reformálni. A legnagyobb újítás az lesz, hogy a sorfalban álló védők fel tudnak ugrani, illetve ki is tudnak majd repülni a rugó játékos irányába. A játékosok szabadon ki és betehetőek lesznek a sorfalba, attól függően, hogy honnan végeznek el szabadrúgást. 

Lehetőségünk lesz olyan játékos beállítására, aki a passzolós játékra koncentrál és ennek a megakadályozására veti be magát, attól függően, hogy a passzsávot vagy az erősebb lövést kell lezárnia-megakadályoznia. 

Igazi kuriózum, hogy most már csalhatjuk a távolságot a szabadrúgás helye és sorfal között, ha nagyon settenkedünk a bíró visszarendel, de ha túl szemtelenek vagyunk természetesen lapot is kaphatunk.

 

(forrás: fifahungary.hu)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hírek

  • FIFA 13 Demó.
    2012-08-14 17:56:01

    Megjelenés Szeptember 11.

  • PES 2013 Demó.
    2012-08-01 22:47:39

    Megjelent a PES2013 első demója, melyet az alábbi linken letölthettek:
    LINK!

Asztali nézet